Johnnie och Mattias, jag skyller alltsammans på er!

Att det ska vara så jobbigt att renovera hemma hade jag nog aldrig kunnat föreställa mig. Det är inte alls som på TV. Johnny och Mattias jobbar bara lite grann, skojar mest till det lite och så på 45 minuter är allt klart OCH homestyleat. Men de ljuger. Jag måste tyvärr meddela att det inte alls är så på riktigt, åtminstone inte om man gör jobbet själv.

Vi har nu inte haft någon spis på två veckor (golvet i köket ska läggas om) och kylen står i vardagsrummet. Det är damm överallt. Jag har färg i håret när jag går på stan och alla mina skivor och böcker ligger nedpackade. En sån enkel sak (om man får tro heminredningsprogrammen) som att måla en vägg tar ju timmar! Och ingen homostyleingterapeut har ännu dykt upp för att piffa till det. Känner mig grundlurad. Det är ju JOBBIGT att renovera.

Nån sa i och för sig att det är målar- och snickarbranschen som betalar för ”Room service”. Inte så man ska bli sugen att göra det själv utan så att det ska komma käcka grabbar hem och göra det för dyra pengar. Fast inte ens om man anlitade Johnnie och Mattias skulle det nog ha varit klart på 45 minuter. Tror att de klipper bort det tråkiga.

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

Kommentera

