Normalpoäng för Normalhenrik

Ni vet hur man kan samla vuxenpoäng? Det brukar hänföras till en sjuka som vissa viktigpettrar kallas för infantilismen i dagens samhälle. Nåja, det gör jag i alla fall ibland.

Men eftersom mitt liv är lite märkligt, med bögar och annat löst folk, skumma semesterorter och klubbar, fetischbögföreningar och sånt känns det ibland bra att även samla normalpoäng. Sånt som på nåt vis är så himla vanligt att det bevisar att jag finns och inte bara är en konstruktion eller en tillfällig fluga.

Den här veckan har jag gjort följande och njutit av det som bara katten:

  1. Bilat i Danmark
  2. Varit häst för tre glada danska barn och sprungit varv efter varv runt i trädgården med de glada barnen på ryggen
  3. Åkt spöktåget på Legoland
  4. Suttit och högläst ur Disney’s ”Herkules” (på danska!!) med världens mest bedårande lilla flicka. Först ville hon att jag skulle läsa högt för henne ur boken jag läser just nu, Borroughs ”Hollywood” men det tyckte jag inte riktigt var lämplig läsning för henne.

Så var den veckan slut. Semesterveckan i juli kommer att vigas åt hedonism i Barcelona. Då kommer jag att plocka lite knäppispoäng, och det är också underbart.

Ni ser, bara för att man samlar vuxenpoäng ibland behöver man inte lida av ett Peter Pankomplex. Man kan lika gärna bara vara medveten om att man har många olika roller i livet och behöver finna en balans bland dem.

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

Kommentera

