Bygg badhotellet i Riddarfjärden

Om man lyssnar på vissa motståndare till hotellet/badringen som föreslagits i Riddarfjärden i Stockholm får man lätt intryck av att det skulle komma att se ut så här (snyggt montage va?)

Badhotell?

När det i själva verket är en vacker byggnad:

Badhotell?

Mitt främsta argument för att bygga det är dock ett helt annat: upptäcker vi att det inte passar är det ju bara att bogsera bort. Det är trots allt ett flytande hotell.

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

En reaktion till “Bygg badhotellet i Riddarfjärden”

  1. Jag tycker också att hotellet ska byggas. Det kommer att sätta Stockholm ännu mer på kartan. Jag bor på Söder och villl gärna se det vackra hottellet från mitt fönster. Att det skulle förstöra Riddarfjärden tror jag inte på. i stället blir det en vaker prydnad med en trevlig funktion. Ett alternativ är att bygga det på södra sidan fjärden längs Söder Mälarstrand.

Kommentera

