18 år sedan jag gjorde popdebut

För 18 år sedan just idag stod jag för första gången på en scen och sjöng egenkomponerade poplåtar med två kompisar. Vi hyrde Skandiascenen i Uppsala, och 75 betalande kom . Det var stort. Jag har det fortfarande på en grynig VHS. Hade ungefär samma frisyr som idag och en vansinnig svart midjekort kavaj med lite militärkänsla, svarta lågskor och pösiga byxor. I ett nummer kopplade vi en sensor för en trummaskin till en plasthink och spelade percussion på den. Bandet hette Minc. Minc spelar hink. Hö hö hö..

Samma kväll föll Berlinmuren. Vi såg det som ett tecken på kvällens historiska betydelse. Men ska jag vara ärlig skulle jag aldrig minnas datumet för vår första konsert, år efter år, om det inte var just för murens skull.

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

Kommentera

