Just ja, den sämsta konsert jag varit på

Det här glömde jag ju av att skriva. Vi gick på konsert för ett par, tre veckor sen och såg stackars Anders Ekborg fullkomligen slakta ett antal Queenlåtar tillsammans med symfoniorkester, brittiska sångare och kör. Fråga mig inte varför vi köpte biljetter. Eller jo, jag vet ju varför. Kvällen innan lyssnade jag och Danish_stud på Queen nonstop och rösmös (rystemyste?!) över hur fantastiskt bra Freddie Mercury var och vilken bredd på låtkatalogen Queen hade. Varför då inte gå på Another Kind of Magic-konserten? Speciellt som den fått så stort utrymme i pressen. Men det var en sak som pressen glömde skriva i sina idolintervjuer med Anders. Konserten sög. Och Anders är ingen sångare som klarar av att köra ens den lättaste Queenlåt. Det var en riktig helylleplåga att se honom – med panik i blicken – gallskrika sig igenom Innuendo med en röst som gång på gång brast i ett skiande ljud. Att se på Stefan & Christers samlade verk samtidigt som nån drar en gaffel över en griffeltavla hade varit ett mycket trevligare sätt att tillbringa sin kväll på. Vi gick efter halva.

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

En reaktion till “Just ja, den sämsta konsert jag varit på”

  1. Stackare som betalade för biljetterna, var och såg / lyssnade på spektaklet men gick efter ett tag.
    Rysligt dåligt ja rentav vedervärdigt, och nej VI betalade inte.

Kommentera

