Lars Winnerbäck – Sveriges mest överskattade artist?

Carl Bildt på GrammisenDen stora behållningen med Grammisgalan igår var förstås Carl Bildts kostym. Var den ironisk? Metaironisk? Postironisk? Trodde han att Grammis är ett studentspex? Eller tyckte han helt enkelt att den var jättefestlig? Frågorna hopar sig.

Det var annars ganska hög glamfaktor på det hela. Lasse Stefanz hade strippor på scen, Carola pöste nästan över i publiken och Gry är ju en riktig babe, så svennig hon är. Men sen måste det ha blivit nåt fel, eller också sände de av misstag en bit av inför-föreställningen. Plötsligt kom nämligen en lönnfet, lufsig pubrockare upp på scen och rev av några Ulf Lundellpastischer som inte ens gått hem på Örebros stadsfest.

Vem, sa du? Lars Winnerbäck? Är det här Lars Winnerbäck? Mannen som får ett otal heterosexuella män och ett inte föraktligt antal heterosexuella kvinnor av dåna och tråna? Denne gubbe i förtid, den här slashasen utan humor eller glimt i ögat som oartikulerat bräker nåt om över hustaken.. Ibland är man glad att man inte är strejt. För uppskattning av Winnerbäck måste vara en sån där fruktansvärt hetero sak som jag helt enkelt inte begriper mig på (som brännboll, fast med fett hår).

I övrigt måste Salem al Fakir tänka på vad han stoppar i sig. Snart kan man inte kalla det valpfett längre. Börja träna, vetja! Då slipper du också tappa din grammis nästa gång

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

10 reaktioner till “Lars Winnerbäck – Sveriges mest överskattade artist?”

  1. Jag är hetero och jag begriper inte heller varför Winnerbäck är så poppis. Han är klart överskattad. Kanske till och med mest överskattad i Sverige. 🙂

  2. aaaah äntligen en smart person som insett fakta. Jag brukar kalla honom för Lars ”jag är så jävla pretto” Winnerbäck.

  3. men snälla du, vad vet du ens om lars winnerbäck? har du ens funderat djupare på hans texter eller lyssnat på hans röst? visst, han kanske inte är världens snyggaste. men sen när fan går vi bara efter utseendet? han är en artist som utför sina låtar otroligt bra. han är väl ingen modell? och jag tycker du verkligen ska sluta anklaga folk för att vara tjocka och hela skiten .. jag undrar själv hur en människa som du egentligen tänker?

  4. Anna, man kan inte anklaga nån för att vara tjock. Antingen är nån tjock eller också är han inte tjock. Det är bara att ta Salem al Fakis längd (minus håret) och så hans vikt och sen dela dem med varandra. För övrigt mår man inte bra av att vara tjock, det vet jag eftersom jag själv är lite lönnfet vissa perioder.

    Vad gäller Winnerbäck så var det inte bara hans utseende, utan hela framträdandet. Vilket sömnpiller! Var fanns glädjen i det, liksom.

  5. Lars Winnerbäck är bäst i världen, och du verkar ju inte ha sinne för varken musik eller stil själv om du skriver som du gör. Skaffa dig ett liv istället för att sitta där och skriva ner töntiga saker om underbara & genialiska artister. Och något som du inte har fattat är att musik inte handlar om utseende! Det handlar om att förmedla någonting. Och jag känner många homos som också gillar Lasse. Håll käften och håll dig till saker du vet något om.

  6. Du är ju bara dum i huvudet. Lär dig lyssna på musik, sköt dig själv och sluta klaga på andra. Sluta vara så avundsjuk på folk som har det bättre än dig. Shit du har hemsida, stor du är. Big time. Skärping, sluta lyssna på techno eller vad fan du nu lyssnar på, jag skiter i vilket, men sluta klaga på andra hur som hälst. Du kan inte anklaga Lars Winnerbäck för att vara tjock, inte Salem häller. Bara för att du kanske är anorexi barn.

    / Lasses bästa vän

  7. Det var ju ett ovanligt ointelligent inlägg. Jag är själv gay men ibland skäms jag verkligen för detta förakt för alla som inte är det. Lars Winnerbäck är utan tvekan en av Sveriges bästa låtskrivare. Det är texter som verkligen sätter ord påstarka känslor oavsett om man är hetero eller inte. Vadå ingen show? Br låtar och texterbehöver ingen jävla show för att beröra. Det handlar inte om underhållning och show utan musik. Jag är så jäkla trött på alla gay som bara anser att schlager är värt något.

  8. Varför har det blivit så populärt att nätmobba! Är det tangentbordets anonyma tillvaro som spelar in på detta rätt så vidriga beteenden?Ditt sätt att skriva Om LW är inte trevligt!

  9. Antingen gillar man eller så hatar man. Denna mannen som författade detta inlägget tycker inte om lars winnerbäck that’s it. Ni som skriver här skriver helt fel håll er till fan klubben istället… Själv hatar jag winnerbäck, en artist som för Sverige in i depression med sitt skrällande och texter om brustna hjärtan och osynliga tårar, som ska rimma på dårar… smaklöst helt enkelt

Kommentera

