Du är Facebook-kanonmat

Jag har just insett varför jag behöver fler kompisar på Facebook. Jag har inte tillräckligt med vänner för att kunna adda alla fåniga små funktioner till sidan. Inte med hedern i behåll, i alla fall. För när alla funktioner kräver att man bjuder in 10-20 vänner och jag redan addat Kuddkrig, Are you a hottie och tre andra funktioner på en och samma dag kommer jag på mig själv med att börja längta efter fler vänner. Framför allt ytliga bekanta med svårt Facebookberoende som inte har nåt emot att få debila requests hela tiden. Jag inser att jag delar in Facebookadressboken efter Viktiga och Oviktiga – såna man kan störa med idiotsaker och såna som man har i adressboken av taktiska skäl. Vågar jag skicka en Pillowfight till Alexander Bard? Kan jag säga åt Håkan Lidbo och Kjell Alinge att de är ”hotties” bara så jag kan få veta om JAG är en hottie? Jag behöver kanonmat i min vänlista.

Facebook

Så om du känner mig aldrig så lite och älskar löjliga små Facebookfunktioner, adda mig som vän. Henrik Tornberg heter jag. Men skicka inga inbjudningar tillbaka, det är så jävla jobbigt.

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

En reaktion till “Du är Facebook-kanonmat”

  1. Suckar djupt. Jag börjar bli trött på Facebook. har själv inte varit inne på en vecka och funderar starkt att ga ur. Det hela börjar likna en sekt man ska värva folk till för att få en biljet till funktionshimlen 🙂 skicka till 15 vänner. eeeh okej jag har 5. Nej zzzzzz för faceböök

Kommentera

