Hon är bara sååå smart, den där Carolina Gynning

Har ni också hört det? Folk som uttalar sig till förmån för Carolina Gynnings intelligens, gärna med tillägg om hur cool och häftig hon är också. En smula udda åsikt, kan man tycka. Låt gå för att Carolina är snygg och hon är dessutom rolig på flera plan i sitt program på Femman. Men att tycka att hon är så pass intelligent (dvs intelligentare än andra) att det förtjänar att påpekas offentligt –  kom igen.

”De som kallar henne för dum blondin vet inte vad de snackar om för det märks att hon är grymt smart.” skriver t ex en man på typ 30 som kallar sig Bimbo Boy (sic) på sin rosa blogg med anledning av premiären på hennes program.

Exakt hur märks det, undrar jag? Är man smart när man kan gå och tugga tuggummi samtidigt?
Carolina är rapp i käften på ett lite kul sätt – är det förmågan att käfta som är intelligens?

Smart i  förhållande till vem måste man då få veta. Smartare än en påse jodnötter?  Intelligentare än Bimbo Boy själv eller kanske Linda Rosing?  Just Linda Rosing jämförs Carolina med ibland och det är då såna här påståenden om att Carolina är ”smartare” än Linda dyker upp. Det är inte intelligensen som skiljer de båda tjejerna åt – snarare hur god uppfostran de båda fått. Carolina är överklass och Linda underklass – och bakgrunden märks förstås i hur väl de för sig och vilka dörrar som öppnar sig. Jämför Paris Hilton (överklass) med Britney Spears (underklass) – den ena hamnar i fängelse och kommer ut glamourösare än någonsin medan den andra klappar igenom fullständigt och katastrofalt. Men är Paris smartare än Britney – eller är det en fråga om bakgrund.

Carolina är en glad och snygg tjej som har alla chanser i världen att bli nästa Victoria Silvstedt. Kan vi inte vara nöjda med det? Tror knappast att Carolina själv skulle ange intelligens som sin främsta tillgång, men jag tror heller inte att hon är ledsen för det. Hon kan ju göra vad hon vill ändå – och kallar någon henne dum blondin kan hon gråta hela vägen till banken.

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

10 reaktioner till “Hon är bara sååå smart, den där Carolina Gynning”

  1. Hahaha, han är då för lustig den där Bimboboy. Vad som egentligen hände var att han skickade ett par riktigt usla låtar till oss och ville att vi skulle skriva om honom som artist. Sylvester hade alltid som policy att bara skriva om artister som gjorde bra musik eller på annat sätt var intressanta. Bimboboy uppfyllde inget av de två kraven. För att vara sjysst tänkte jag därför ut en tredje väg: om han blev medlem på Sylvester kunde jag skriva en artikel om att en Sylvestermedlem ville bli popstjärna.

    Vad han då gjorde var att han skapade en Sylvestersida där han berättade vilket tråkigt community Sylvester var, och hur mycket roligare det var på Qruiser.

    Då ville jag förstås inte skriva ett ord om hans dåliga musik.

    Och sen skrev han tydligen det där inlägget som ”Bögen” just länkade till.

    Hi hi hi…

  2. För det första får väl alla tycka vad fan dom vill?
    För det andra är Bimbo Boy inte ”typ 30”. du kanske är?
    För det tredje måste det vara en rejält uppmärksamhetsdesperat människa för att hänga ut någon som man inte ens känner, och uppenbarligen inte vet ett skit om.

  3. Kära Lindalarven!
    Alla får tycka vad dom vill. Jag också.

    Bimboboy är väl uppåt 27-28 nu, inte sant? Okej, typ 30 kanske var lite att ta i, men ungdom är en övergående brist.

    Själv är jag snart 36.

    Hur gammal är du?

    Vad gäller uppmärksamhetsdesperat… ja, he he.. det är JAG som har det!

    Fast om man kollar noga så har ju Bombibitt skrivit ett helt inlägg om BARA mig för rätt länge sen, nämligen redan 2005 (och som Bögen var vänlig nog att uppmärksamma mig på ovan) så jag antar att det var bimbon som började.

    puss Henrik

  4. Uhm.. nej, han är 23, precis som jag. Du kanske ska undersöka lite närmare innan du antar saker.

    Bryr du dig ens om att det sårar när du skriver sånt där? Eller är det kanske det här du är ute efter, att få svar på tal?

    Alla får tycka vad de vill, men i vissa fall kanske man ska hålla det för sig själv.

    När han skrev om dig dessutom nämde han inte ditt namn. Men så finkänslig är inte du märker jag.

  5. Lindalarven: Bloggvärlden går till stor del ut på att man kommenterar vad andra skriver på sina bloggar – eller tidningsartiklar. Man kommenterar sånt man gillar och sånt man tycker är mindre bra. Din idol Bimbo Boy skriver t ex mycket nedsättande om en israelisk politiker i sitt senaste inlägg, han t o m skrattar åt politikerns uttalande och nämner honom vid namn. Okej, kanske du säger, men en israelisk politiker läser ju inte Bimbo Boys blogg och kan alltså inte bli ledsen för det som skrivs där och att Bimbo boy skrattar åt honom.

    Men vi behöver bara gå tillbaka några dagar i tiden så nämner Bimbo boy den svenska programledaren Stina Dabrowski vid namn och skriver att hon är en dålig programledare som Bimbo Boy blir irriterad på! Tror du inte att Stina blir ledsen av att få höra det?

    På samma sätt kommenterar jag Bimbo boys inlägg om Carlina Gynning och skrattar åt det.
    På samma sätt skriver jag att Bimbo boys musik är dålig.

    Vad är skillnaden på din idol och på mig, förutom att du gillar honom och inte gillar mig?

    Ska det vara olika regler för såna du gillar och såna du inte gillar?

  6. JAg tycker att dessa ovannämda damer är tjejer som sätter guldkant på min tillvaro. Speciellt Gynning, hon är snygg, sexig och intiligent samtidigt som hon är rapp i käften på ren svenska! Helt underbara kvinnor!
    Och Henrik: Grow up! Jisses..

Kommentera

