Moments of pleasure

Har inte rökt sen i tisdags. Inte intagit något nikotin ö h t. Det går bra – bättre än någonsin tidigare. Jag måste hitta tillbaka till hur jag var som ickerökare. Lugnet jag hade. Är på god väg.

Jag är dessutom glad. Oberoende av rökningen. Eller nej, glädjen förstärks av rökens frånvaro. Stundvis är jag till och med glad på det där sättet som får det att skälva i bröstet. Tror visst att det är lycka – det var länge sen de ögonblicken kom så tätt.

Och de kommer för så små saker. En doft av vår jord när jag går utanför dörren, en kanin som tittar skeptiskt på mig då jag skyndar (utan en cigg krampaktigt i handen) mot t-banan, lukten av espresso. Solens citronglans över spåren runt kröken vid Karlberg imorse.

Nåja, kemisk lycka är också lycka. Och det är inte antirökpillren som får mig att känna lyckoögonblicken. Det är allt det där andra, allt det jag inte kan skriva om här. Men det här ser ut att bli en riktigt bra vår.

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

2 reaktioner till “Moments of pleasure”

  1. Oh boy, i natt var det rena rama Fear and loathing in Huvudsta. Jag missade min Zyban då jag kom hem från jobbet och tog istället en vid 22-tiden. Det skulle jag inte ha gjort. Har haft mycket långa, komplicerade och skumma drömmar hela natten.

    I övrigt har jag inte känt av några negativa biverkningar, ej heller sömnproblem. Visst blir man lite vimsig i huvudet men det mår jag bara bra av.

    Det finns ett nyare medel som tydligen har färre biverkningar, men det har jag inte prövat.

    /eder försökskanin

Kommentera

