I brist på Warhol

Vilken bra idé att ta en lördagspromenad för att kolla Warholutställningen på Moderna. Synd bara att ungefär TRE TUSEN ANDRA också fick samma idé ungefär samtidigt. Så här såg det ut då jag kom fram:

Moderna lördag 9 feb 2008

Det blev med andra ord ingen Andy för mig idag. I och för sig är det ofta som en Factoryfilm hemma i mitt eget liv, men jag vill faktiskt se den här utställningen. Får ta mig iväg i veckan ett par timmar mitt på dan om det går.

Istället promenerade jag i snabb marschtakt från Skeppsholmen till Götgatan och Skrapan/Bolia. Det här är vad jag lyssnade på i iPoden (funkar jättebra att storstadspromenera till, vid mulet väder och lätt havsbris)

  • Shine On Me feat. Clarence – Original Mix 8.58 Taito Tikaro, Ferran, J. Louis
  • Last Night a DJ Saved My Life (Cedric Gervais & Second Sun Remix) 7.22 Seamus Haji featuring KayJay (favoriten för idag, pga den urcoola mixen av Gervais)
  • Dream On 3.10 Christian Falk
  • Be Mine! – Wasted Youth Mix 4.32 Robyn

Sen var jag liksom framme.

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

5 reaktioner till “I brist på Warhol”

  1. Åh, skit i Warhol. Ladda ner BLOOD FOR DRACULA istället (aka ”Andy Warhols Dracula”). Udo Kier och Joe Dallesandro.. uuuuh

  2. Klart du ska se Warhol – är avundsjuk på er som har promenad- eller tunnelbaneavstånd till utställningen.

    Själv får jag nöja mig med att sitta och titta på ett gammalt bananskal – som ligger ganska snyggt på golvet. Ser ut som The Velvet underground…

    Leta guldkorn – aka Kronberg skrattar och ler – aka den som tackar Henrik för tipset om Birgitta Tollans ”Konsten att humla”

Kommentera

