Vad är det för fel på böghand?

Resumé skriver om att Poker Magazine blivit anmälda av en privatperson för att en av deras bloggare använt uttrycket ”böghand” i ett blogginlägg i tidningen.

Böghand? Frågar man min man skulle han säga att båda mina händer är böghänder, eftersom jag har klassiskt slappa handleder. (Varför får män inte ha slappa handleder, egentligen? Jag önskar jag levde på 1700-talet, då hade det varit ett tecken på förfining. Men låt mig slippa gå med i ett 1700-talssällskap, snälla. Det är så bögigt.)

Men det visar sig att det inte är en sån böghand som skribenten med det mustiga namnet Dödarn (vad tänkte hans föräldrar på?) menar. Han skriver nämligen så här:

”När jag väl synar kommer flopparna vansinnigt långt från det jag söker. När jag väl träffat dras jag antingen ut av nån sjuk jävla böghand eller får ingen action alls. Det är bara att välja. När man väl får AA slänger alla antingen eller kommer floppen 8T eller nån annan spännande kombination. Jag vill bara spy. Riggade jävla kuksugare, jag hoppas ni kommer till den rätta platsen när ni dör – helvetet.”

Eeh.. what.?  Tror inte vi behöver vara oroliga att det var homofobi specifikt som tidningen ville ge uttryck för med den här texten. Det verkar mer vara allmän känslomässig omognad. Å den som vill läsa den där smörjan (eller ge ut den!) befinner sig förmodligen på samma nivå.

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

En reaktion till “Vad är det för fel på böghand?”

Kommentera

