I lördags Primal Scream

Det var inte många under 30 i publiken i lördags, och det får man ändå förstå. Primal Scream kommer förmodligen aldrig att bli ”inne” igen men säkert inte heller alldeles ”ute”. Det finns nån grundenergi där som inte ens försvinner i deras allra sömnigaste pubrockstunder. Nu var det inte nån pubrock som vi bjöds på under Berns kristallkronor. Första delen av konserten var snarare en fet käftsmäll i 180. Ni vet där ljudvågorna får öronvaxen att trilla ner och lägga sig på botten av örat.. Holy Moses, jag som inte ens gillar elgitarrer egentligen… och njöt jag i fulla drag.

Konsertens andra hälft låg några BPM lägre och då blev det med ens riktigt dansvänligt. Jag hoppade som en liten galning och blev för några minuter bästa vän med en man i publiken som hade konstig hempermanent och dansade bredvid. Vem som dansade bäst av honom och mig? Som den gentleman jag är säger jag förstås att det var han.

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

En reaktion till “I lördags Primal Scream”

Kommentera

