Vad har hänt med Sylvester & Sylvia?

Mycket har hänt med mina gamla communitysajter (sociala medier 🙂 ) under 2011. De var bl a offline i över en månad, och Sylvia har nu fått ny ägare. Jag har inget med driften av Sylvia att göra längre. Sylvester är än så länge i min ägo och igång.

Det här hände vintern/våren 2011:

  • Slutet 2010/början 2011: beslutade att lägga ned verksamheten i min gamla firma men att jag vill bevara Sylvester & Sylvia i mer ideell form, för eftervärlden
  • 24 januari går båda sajter ned och är helt offline.
  • 2 februari publicerar jag en ytterligare en kort driftsinfo
  • En utförligare redogörelse om varför sajterna är offline publiceras 15 februari.
  • 20 mars: vi det här laget för jag löpande samtal  med två olika intressenter som vill ta över Sylvia.
  • 2 mars är båda sajter igång igen och samtidigt skakas hand med Sylvias nya ägare
  • 23 mars tas Sylvester och Sylvia ned för ombyggnad – kommer att öppnas igen på ny fräsch server och med rensade databaser
  • Början av april – Sylvester och Sylvia igång igen.
Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

Kommentera

