21 Erasurelåtar: Hideaway (#3)

Lyssna på låtarna i Spotify

Hideaway
från The Circus (1987)

Det här är en av mina absoluta favoritlåtar. Dels på grund av texten men också för att jag köpte skivan då jag var på egen hand som 16-åring  i London sommaren 1988 och upptäckte en ny värld där jag kunde klara mig på egen hand.

Far from home now
Waiting by the telephone
There’s a new world
You can make it on your own
Are you still proud of your little boy?

Videorna är det 24 år emellan:

Från The Circus-turnén nån gång runt 1987

Och så en pinfärsk från Mutes festiaval Short Circuit våren 2011

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

Kommentera

