Tre intressanta artiklar om digital innovationsstrategi

Här kommer några länktips för dig som är intresserade av hur stora företag kan genomföra den digitala transformationen inte bara som del av sin produktutveckling, utan verkligen förändras från grunden.

Strategyzer: Should we do it vs Can we do it?  – om varför det är bättre att jobba med R&D utifrån användarnas behov snarare än bara om saker är tekniskt möjligt att genomföra (tips: allt är tekniskt möjligt numera).

Strategyzer: Why R&D Is Not Business Model Innovation – om varför det inte är tillräckligt att innovera kring produkten, utan att också tänka om vad gäller affärsmodellen.

Harvard Business Review: Reigniting Growth 

”Most successful companies eventually face a predictable crisis that we call stall-out—a sudden large drop in revenue and profit growth or a collapse of once high shareholder returns to well below the cost of capital. Stall-out occurs when the growth engine that powered a company to success stops working. This rarely happens because the business model has suddenly become obsolete—a common misconception. Rather, our research shows that the business has almost always become too complex, most often owing to bureaucracy that slows the company’s metabolismedictable crisis that we call stall-out—a sudden large drop in revenue and profit growth or a collapse of once high shareholder returns to well below the cost of capital. Stall-out occurs when the growth engine that powered a company to success stops working. This rarely happens because the business model has suddenly become obsolete—a common misconception. Rather, our research shows that the business has almost always become too complex, most often owing to bureaucracy that slows the company’s metabolism

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

Lämna en kommentar