Buske och Strage

Då Fredrik Strage äntligen lyssnade på mina och andras krav på att ha med Kate Bush på sin Youtubelista tar han med ett sömnpilller till klipp från ett matlagningsprogram. Jo, jag har också fattat att musikvideor inte platsar på hans lista. Men där borde han tänka om, för hur kul är det att se en bruten Syd Barrett köpa tidningen eller höra om Kate Bush favoriträtter? Strage, tänk om!

Med anledning av avslöjandet av prins Harrys stridsuppdrag i Afghanistan väljer jag Bush ute i busken, med låten Army Dreamers. Stirrande blick, ögon som synkar till mantelrörelser, ”oooh, what a waste of army dreaaamers..”

En annan buske är Vince Clarkes frilla i det här gamla Top of the pops där Yazoo framför Nobody’s diary. Nån som vill hänga på till England och gå på deras återföreningsturné med mig i sommar?

Publicerat av

Henrik

Bloggar om bland annat science fiction på rymdfilm.wordpress.com och medier på tornberg.wordpress.com. Bor i Stockholm/Sverige/Europe.

2 reaktioner till “Buske och Strage”

  1. Gör ett skolarbete som Science fiction och kom in på ditt inlägg gällande Starship Troopers. Tråkiga lektioner gör att man inte hänger med riktigt, men tror inte att du fattar vilket enormt ”Ahaa!” jag fick av att läsa din text. Bra skrivit:)

Lämna en kommentar